האם לזמן המנוחה בין הסטים יש השפעה על פיתוח מסת השריר והכוח?

דוקטור בראד שונפלד ערך מחקר עם 21 מתאמנים מאומנים וחילק אותם ל-2 קבוצות.
קבוצה 1 – נחו דקה אחת בין הסטים.
קבוצה 2 – נחו כ-3 דקות בין הסטים.
* 2 הקבוצות ביצעו את אותה תכנית האימון למשך 8 שבועות.

תוצאות :
קבוצת המחקר שנחה כ-3 דקות בין הסטים שיפרה באופן משמעותי יותר את המשקל המקסימלי לחזרה אחת בסקוואט ובנצ׳ פרס. כמו כן, המתאמנים בקבוצה 2 (עם המנוחה הארוכה יותר) העלו יותר את מסת השריר בשלושה שרירים שונים מתוך ארבעה שנמדדו.

סיכום :
תוודאו שאתם נחים מספיק בין סטים.
במיוחד בתרגילים מורכבים שמערבים מספר מפרקים ושרירים, שם המנוחה קריטית יותר להתאוששות מספקת וריכוז לסט הבא.
פחות מנוחה בדרך כלל גורמת לביצוע של פחות חזרות בסט (או פחות חזרות איכותיות) וכך נפח האימון יורד. כיום ידוע לנו שנפח האימון הוא המפתח לעלייה במסת השריר (נפח אימון = מספר החזרות x מספר הסטים x המשקל שהרמנו).

מקורות :
https://osteosports.com/…/Longer_Interset_Rest_Periods.